Sayyidina Ali R.A:

" Manusia sebenarnya sedang nyenyak tidur, sehinggalah mati barulah ia terjaga dan sedar bahawa banyak kewajipan telah terabai."

Rabu, 22 April 2009

sebab berberapa sebab

sebab apa aku berani buat dosa?

sebab aku tak kuat melawan yang jahat
sebab dalam darah banyak tak berkat
sebab otak dan fikiran dah
berkarat
sebab aku tak sedar aku dah tersesat

sebab aku tak nampak yang Tuhan itu Maha Melihat

sebab dah ada peluang
sebab apa aku ambil peluang?
sebab mereka dah sedia ruang
sebab apa aku tak tentang?
sebab aku rasa senang
sebab apa aku senang dengan dosa bergelumang?
sebab aku nak cari yang tenang-tenang
sebab apa nak tenang sedang masih banyak yang aku kurang

sebab aku dah buntu
sebab aku tak cukup ilmu
sebab aku memang tak tau malu

sebab hati dah rosak
sebab nafsu mendesak

sebab aku tak istiqamah mencari jalan yang indah
sebab perjuangan dan pengorbanan bukanlah mudah.

sebab
semuanya
salah
aku.

sebab aku ada sebab?

zona utama, kangar
22/4/09

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SATU MANIFESTASI


HIDUP - Tiada apa yang remeh lagi percuma. Sang Pejuang - Masanya terbatas bertemankan sabar dan tabah. Lorongnya ikhlas jalannya pengorbanan dan destinasinya - REDHA ILAHI. Ada ketika menang dan kerapkali kecundang. Jatuh dan bangun semula walau sehina mana. Tiada jalan pintas, jalan mudah - rasuah jangan dicuba. Bersendiri dan menangislah atas kezaliman diri. Air mata sesal lebih bernilai dari rasa sombong.

Sebelum "ESOK" kena belasah...JOM ! - Aku, Kau & Kita sama-sama - BERUBAH !
Berdoa. Teguhkan aqidah, istiqamah dan tawakkal.
Moga waktu ini lebih baik dari sebentar tadi.